Zarządzanie metropoliami XXI wieku

07.11.2012

Gdańska Organizacja Turystyczna wraz z Urzędem Miejskim w Gdańsku zapraszają branżę turystyczną do uczestnictwa w dwudniowym kongresie „Zarządzanie metropoliami XXI wieku”, który obędzie się 26-27 listopada br. w Amber Expo w Gdańsku. Miejsce turystyki w życiu metropolii będzie tematem trzech paneli dyskusyjnych, nad którymi patronat honorowy objęły Polska Organizacja Turystyczna i Polska Izba Turystyki.

   Kongres „Zarządzanie metropoliami XXI wieku” to publiczna debata, która ma na celu inspirację uczestników do rozważań nie tylko o przyszłości polskich metropolii i miast z ich otoczenia, ale także o metropoliach norweskich, niemieckich oraz o Kaliningradzie. Program kongresu jest niezwykle różnorodny i zawiera sesje tematyczne związane z zarządzaniem miasta, poszerzeniem pola kultury, jakością życia, przestrzenią komunikacyjną miasta czy innowacyjną gospodarką.

   W ramach sesji Innowacyjna gospodarka, Gdańska Organizacja Turystyczna spróbuje odpowiedzieć na pytanie „Czy turystyka to dochodowy interes dla metropolii XXI wieku?”. Wyzwanie podejmie podczas trzech przygotowanych paneli dyskusyjnych dotyczących turystyki biznesowej, produktów turystycznych oraz turystycznego wizerunku metropolii.

   Panel „Turystyka biznesowa siłą napędową metropolii” poprowadzi Anna Górska, prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Jego uczestnicy wraz z grupą ekspertów zastanowią się min., jak wykorzystać pożytki płynące z rozwoju turystyki biznesowej w Gdańsku i metropolii.

   Panel „Innowacyjna turystyka w gospodarce”, który poprowadzi Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku, to rozważania nad potrzebami współczesnego turysty, a także promocją i budową efektywnych produktów turystycznych w metropolii.

   Panel „Efektywny wizerunek turystyczny” poprowadzi Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Podczas dyskusji z ekspertami i uczestnikami zostaną postawione liczne pytania dotyczące przyszłej grupy docelowej dla turystyki w metropolii gdańskiej, a także wyróżników turystycznych miasta w roku 2030. Wizerunek miasta i metropolii jest kształtowany przez szereg czynników: historię, kulturę, produkty turystyczne, wskaźniki ekonomiczne czy bieżące wydarzenia typu Euro 2012. Eksperci i uczestnicy panelu wspólnie zastanowią się jak w tej zmieniającej się rzeczywistości przyciągnąć turystów, jakiego rodzaju decyzje i działania powinny zostać podjęte, aby podtrzymać wizerunek miasta i metropolii, poprawić go bądź całkowicie zmienić.

   Szczegółowy program kongresu dostępny jest na stronie www.miastoplus.com.pl