Wspólne działania przynoszą efekty – turystyczna oferta dla golfistów dociera na zagraniczne rynki

22.08.2016

Konsekwentna współpraca pomiędzy regionalnymi organizacjami turystycznymi z województw: pomorskiego i warmińsko mazurskiego oraz przedstawicielami pól golfowych klasy mistrzowskiej z obu tych regionów, przyczynia się do wzrostu zainteresowania, wśród zagranicznych graczy, ofertą   z naszego regionu.

Od przeszło 2 lat pod hasłem „Golf in North-Eastern Poland” wspólnie z naszymi partnerami, prowadzimy intensywne działania w zakresie popularyzacji oferty turystyki golfowej na wybranych rynkach zagranicznych. Ich głównym celem jest utrzymanie wzrostu przyjazdów graczy z szeroko pojętej Skandynawii, jak również otwarcie się na nowe rynki z olbrzymim potencjałem np. rynek brytyjski czy niemiecki. W ostatnich latach dedykowane stoisko produktowe poświęcone ofercie golfowej pojawiało się na targach w Londynie, Dublinie czy Helsinkach. Prowadzone były również prezentacje dla przedstawicieli lokalnych klubów czy agentów pośredniczących w wyjazdach turystów. Równolegle prowadzone są działania z zakresu PR jak również stała współpraca z tour operatorami. Wizyty studyjne zarówno dziennikarzy jak i operatorów turystycznych pozwalają najlepiej zaprezentować produkt jaki kierujemy do odbiorców.  A jest o kogo walczyć, statystyki pokazują, że gracze, zwykle zostawiają w regionie znacznie więcej pieniędzy niż przeciętny turysta, a ich obecność nie ogranicza się tylko do przebywania na polach golfowych.

Dlatego w sezonie 2016 zaplanowano 5 wizyt golfowych z powyższych rynków. W dniach 19-21 maja 2016 we współpracy z ZOPOT Berlin zrealizowana została wizyta studyjna dla dziennikarzy golfowych z Niemiec, w tym Magazin Golf aktuell, Golf.de, Golfpost oraz Magazin Golf Punk.  Natomiast w czerwcu (06-08) odbyła się wizyta studyjna dla Travel Magazine, dwujęzycznego, największego magazynu branżowego w Belgii. Magazyn wydawany jest w wersji papierowej w nakładzie 7.000 egzemplarzy. Cena jednej strony reklamy wynosi 3.025 euro.  W sierpniu (24-25.08) pole golfowe Sierra Golf Club odwiedzą: Antonio Marin, który prowadzi portal www.golfreisen-hotels.de i jest wydawcą magazynu Golfmedico (nakład 40 tys. egz. dystrybucja – pola golfowe w Niemczech) oraz Vicente Salamanca -  tour operator www.proscott.com. Natomiast we wrześniu (18-21.09) pomorskie i warmińsko mazurskie wraz z ich polami golfowymi odwiedzą zwycięzcy konkursu realizowanego podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych  Holiday World Show w Dublinie.

W 2016 roku kooperacja branży i ROTów pozwoliła również na bliższą współpracę z International Association of Golf Tour Operators  – międzynarodowym stowarzyszeniem zrzeszającym najważniejsze firmy oraz przedstawicieli mediów związanych z tematem podróży golfowych. Efektem tej współpracy będzie organizowana we wrześniu wizyta brytyjskich touroperatorów na Pomorzu i Warmii jak również udział w listopadowych branżowych targach IGTM na Majorce, gdzie reprezentować nas będą dwa pola golfowe Sierra Golf Club oraz Sand Valley Golf Resort.