Wizyty studyjne w 2013 roku- podsumowanie

13.11.2013

Wizyty studyjne w 2013 roku upłynęły pod hasłem : golf, kulinaria, kultura i design. Dziennikarze i touroperatorzy zagraniczni dostrzegli potencjał pomorskiego w temacie lifestylowym. Nasza historia jest ważna i interesująca, turyści zagraniczni  docenili również szeroko rozbudowaną ofertę SPA, pola golfowe oraz designerskie sklepy. W tym roku Pomorze cieszyło się dużym zainteresowaniem w z Belgii i Holandii. Historia , zabytki oraz ogromne wpływy flamandów na Pomorzu przyciągnęły uwagę dziennikarzy i touroperatorów, którzy dostrzegli duży potencjał na organizowanie przyjazdów pod hasłem : Śladami Flamandów. Ten rynek jest również bardzo zainteresowany Pomorzem jako destynacją golfową. Możemy się poszczycić dwoma polami golfowymi światowej klasy : Postołowo Golf Club i Sierra Golf Club, które bardzo pozytywnie zostały odebrane przez grupę touroperatorów golfowych z całej Europy , którzy odwiedzili nas w maju bieżącego roku.
Najwięcej wizyt studyjnych w tym roku  gościliśmy ze Szwecji i Włoch, dziennikarze z tych krajów tradycyjnie zainteresowani byli ofertą SPA, bursztynem, zakupami i kulinariami. W tym roku PROT zorganizował również Międzynarodową Wizytę Kulinarną „ Trzy natury Gdańska i Pomorza „, w czasie której najbardziej znani bloggerzy i dziennikarze kulinarni Europy odkrywali smaki pomorza. Wizyta cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem w mediach polskich oraz odczarowała polskie i pomorskie smaki dla gości z zagranicy.  Pomorze zaistniało w świadomości  dziennikarzy jako destynacja kulinarna.
Dzięki dużej ilości połączeń z krajami europejskimi i dynamicznym rozwojem naszego gdańskiego lotniska touroperatorzy dostrzegli duży potencjał na organizację przyjazdów turystycznych do Trójmiasta. Podkreślali wysoki poziom usług hotelarskich i gastronomicznych. Pomorskie stoi przed wielką szansą wzrostu przyjazdów, turyści którzy już odwiedzili Warszawę i Kraków szukają nowych ciekawych destynacji w Polsce, Gdańsk wydaje się naturalnym wyborem, co podkreślali zarówno dziennikarze jak i touroperatorzy . Ten trend widać również u naszych azjatyckich gości. W tym roku odwiedzili nas touroperatorzy z Chin, Japonii i Tajwanu. Promocja Polski jako destynacji kulturowej a nie historycznej spotyka się z bardzo dobrym odbiorem właśnie w tych krajach.
W tym roku mieliśmy również przyjemność   zorganizować we współpracy z EUROLOTEM wizytę dzieci z krakowskiego domu dziecka  wraz z dziennikarzami gazet krakowskich. Tu mieliśmy okazję  pokazać naszą bazę atrakcji dla dzieci: Kolibki Adventure Park, Hewelianum, Stadion PGE Arena.


W roku 2013 odbyło się 37 wizyt studyjnych, w których udział wzięło 333 touroperatorów i dziennikarzy z następujących krajów: Portugalia ( 2 osoby), Hiszpania ( 1), Chiny (25), Francja ( 1), Szwecja (76), Estonia( 4), Belgia i Holandia( 23), Japonia (7), Rosja (33), Austria (9), Niemcy (8), Włochy (8), Ukraina (9), Norwegia ( 1), Finlandia (2), Tajwan ( 7), Litwa (2), Polska (17); wizyty międzynarodowe: Interhome ( 41), touroperatorzy golfowi z Europy (17), Światowa Rada Bursztynu (20), Międzynarodowa Wizyta kulinarna (20).
Odwiedzili nas min. dziennikarze z następujących gazet: Vanity Fair ( Włochy),Vogue ( Włochy), Confidenze ( Włochy), Millionaire ( Włochy), Travel Panorama ( Włochy), magazyn  La Croix ( Francja), Travel Journal ( Japonia), Diamond Big – wydawnictwo przewodników ( Japonia), Affarsresenaren- największty magazyn turystyki biznesowej ( Szwecja), Kick Off- Magazyn eventowo-turystyczny ( Szwecja), Magazyn Pasar ( Holandia i Belgia), Qui Touruning- wydawnictwo przewodnika po Polsce ( Włochy), China Times, Regiogolf- największy magazyn golfowy w Europie, Golftime, Ingolf, Golf Digest, Radio Dolomitri, telewizja kaliningradzka Kaskada TV, UP Magazyn ( Portugalia), magazyn lifestylowy Natalia ( Ukraina).


Część efektów wizyt studyjnych można już obejrzeć w zakładce Wizyty Studyjne- Efekty wizyt studyjnych.