Promocja Trójmiasta i Pomorza w Japonii

20.09.2013

Początek września to tradycyjnie czas największych targów turystycznych w Japonii - JATA Tabihaku –organizowanych w stolicy kraju ”kwitnącej wiśni”. Podczas tegorocznej edycji, w ramach polskiego stoiska narodowego zaprezentowaliśmy również turystyczne walory i produkty naszego regionu. Tym razem obsługę naszego stoiska wspierał …. Daisuke Matsui – japońska gwiazda futbolu - obecnie piłkarz gdańskiej Lechii. Wizualizacja jego osoby była dużą atrakcją naszego stoiska, którą na zdjęciach utrwalali liczni odwiedzający targi.
Polska z roku na rok staje się bardziej rozpoznawalna na turystycznym rynku w Japonii, świadczą o tym chociażby wyniki sprzedaży touroperatorów sprzedających wycieczki do Polski, każdego roku liczba klientów, a co za tym idzie, także ich wydatków rosną. Tendencję tą zauważa również Polska Organizacja Turystyczna, która w ostatnim czasie prowadzi szereg działań promocyjnych na rynku azjatyckim. Wszystko to sprawia, że obecność na tragach turystycznych stała się doskonałą okazją do zaprezentowania potencjału jakim dysponuje nasz region oraz dedykowanych ofert skierowanych właśnie do tej grupy odbiorców.
Wśród odwiedzających pomorskie stoisko poza już rozpoznawalnymi markami jakimi jest solidarność czy bursztyn wiele zainteresowania wzbudzały tematyczne szlaki kulturowe, czy regionalne produkty ozdobne takie jak hafty czy ceramika. Okazuje się że występy w Gdańsku japońskiej gwiazdy piłki, również mogą być doskonałym motywem do wyboru właśnie tego miasta jako celu swojej podróży. Obecność w Tokio była również okazją do udziału przedstawiciela PROT w spotkaniu z japońskimi biurami podróży oraz rozmów z operatorami wycieczkowych statków pasażerskich planujących zawijanie do trójmiejskich portów.