Poznań z widokiem na Pomorskie

19.10.2012

Mieszkańców Poznaniu intrygowały kolorowe lunety widokowe, jakie stanęły w pięciu punktach miasta. Zaskoczenie było tym większe, że patrząc przez każdą z nowych lunet można było zobaczyć … morze!  To jednak nie pomyłka ani niezwykłe osiągnięcie optyki, lecz akcja promocyjna Województwa Pomorskiego, zachęcająca do odwiedzania Pomorza bez względu na porę roku.
  Akcja „Poznań z widokiem na… Pomorskie” zorganizowana została przez Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT) w związku z odbywającymi się w Poznaniu Targami Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2012.
   Pomorskie od lat kojarzone jest głównie z letnim wypoczynkiem nad morzem, ale organizatorzy akcji zapewniają, że region posiada wiele ciekawych ofert i propozycji, które idealnie sprawdzają się właśnie wiosną, jesienią czy zimą. - Warto brać udział w targach turystycznych, ale równolegle staramy się stosować inne, niestandardowe formy promocji, w tym osadzone w przestrzeni miejskiej. Tym razem „wychodzimy na miasto” z lunetami – tak, by dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców - mieszkańców Poznania, Wielkopolski oraz odwiedzających miasto – wyjaśnia ideę akcji Marta Chełkowska, Prezes Zarządu PROT.
   Pomorskie lunety nie są jednak zwykłymi lunetami widokowymi, jakie spotyka się często nad Bałtykiem i przez które – po wrzuceniu monety – można podziwiać odległe panoramy. Na zamontowanych wewnątrz ekranach wyświetlane są bowiem specjalne pokazy slajdów prezentujących uroki regionu pomorskiego z perspektywy różnych pór roku, a kolorystyka lunet - zielona, żółta, czerwona, niebieska - nawiązuje bezpośrednio do konkretnego sezonu. Lunety te są też zdecydowanie większe od tych tradycyjnych i - co najważniejsze - korzystanie z nich jest bezpłatne.
   - Poprzez nasze kampanie i akcje promocyjne staramy się przełamywać automatyczne, niemal stereotypowe postrzeganie regionu przez pryzmat słońca, plaży i lata  – deklaruje Marta Chełkowska, Prezes Zarządu PROT – Akcja z makietami lunet podczas tegorocznych targów Tour Salon jest więc kolejną formą inspirowania turystów do przyjazdów na Pomorze niezależnie od pogody, także poza szczytem sezonu turystycznego. Atrakcji jest naprawdę mnóstwo, a wartość niektórych z nich zmienia się wraz ze zmieniającą się aurą – podkreśla prezes Chełkowska.
    Lunety ustawione były od 21 do 28 października na ulicach miasta, w czterech najbardziej uczęszczanych punktach (przed gmachem Opery, przy Starym Browarze, na Placu Wolności, przed wejściem wschodnim na tereny MTP); przez piątą na Pomorze mogli zaglądnąć odwiedzający targi Tour Salon.
  Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała konkurs, na którego zwycięzców czekały 4 bilety na przelot do Gdańska i z powrotem. To jednak nie koniec atrakcji, jakie przygotowało w tym roku województwo pomorskie. Wszyscy, którzy odwiedzili jego stoisko na targach Tour Salon  mogli wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania były pakiety na weekendowy wypoczynek w najciekawszych zakątkach regionu.
Akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem nie tylko wśród mieszkańców Poznania lecz także branży i środowiska turystycznego, a ekwiwalent medialny z akcji oszacowany został na poziomie 56 tys. zł.
   Akcję „Poznań z widokiem na … Pomorskie” realizuje na zlecenie PROT Agencja Promocji Miast i Regionów, według swojego autorskiego pomysłu.
   Dokładne lokalizacje lunet:
• przed gmachem Opery - na ulicy Fredry przy skrzyżowaniu z Aleją Niepodległości
• przy Starym Browarze – na ulicy Półwiejskiej, przy skrzyżowaniu z Krakowską
• na Placu Wolności, naprzeciwko Fontanny Wolności
• przed wejściem wschodnim na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich (naprzeciwko Mostu Dworcowego, u zbiegu ulic Głogowskiej i Roosvelta)
• na targach Tour Salon – w holu wschodnim