Podsumowanie działań promocyjnych regionu pomorskiego na rynku skandynawskim w I półroczu 2014

18.07.2014

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna dostrzegając potencjał turystów ze Skandynawii prowadzi szereg działań promocyjnych regionu pomorskiego prezentując go, jako nowoczesną i dynamicznie rozwijająca się destynację. Działania promocyjne regionu pomorskiego na rynku skandynawskim dopełniają  coraz to dogodniejsze połączenie komunikacyjne oraz wysoka jakość usług i konkurencyjne ceny.

Działania promocyjne prowadzone są przez PROT dwutorowo, z jednej strony opierają się na spójnej komunikacji w internecie, w tym w social media: facebook i twitter oraz na skandynawskich forach internetowych i poprzez blog Gdansk-Gdynia-Sopot.se, natomiast z drugiej strony to działania bezpośrednie z biurami podróży ze Skandynawii , indywidualnymi turystami, a także poprzez kanały komunikacyjne takie jak: magazyn +48 oraz dodatek do gazety Commersen.

Działania komunikacyjne w social media realizowane są od maja 2011.Funpage na facebooku dostępny jest pod adresem: www.facebook.com/gdansk.gdynia.sopot.norrapolen.
Liczba fanów funpage w porównaniu do roku 2013 wzrosła o 18% i w pierwszej połowie roku 2014 wynosi 1202, z czego 44% to mężczyźni natomiast 56% to kobiety. Odbiorcy funpage w 74% pochodzą ze Szwecji, 4% z Norwegii  natomiast 1,5% z Finlandii. Znacznie wzrosła również aktywność grup wiekowych 35-44 o 21% oraz 45-54 o20% i powyżej 55 o 13%. Na funpage w I połowie 2014 pojawiło się 196 wpisów oraz 23 galerie zdjęć, które dotyczyły głównie atrakcji turystycznych w Gdańsku, Sopocie, Gdyni i regionie pomorskim. Dodatkowo podkreślana była wysoka jakość infrastruktury na Pomorzu, w tym pola golfowe, hotele, SPA, ścieżki rowerowe, szlaki konne. Ważnym wątkiem komunikacyjnym były także kulinaria, w tym projekt Gdańsk-Pomorskie Culinary Prestige, partnerskie restauracje oraz prezentacje regionalnych produktów. Funpage dopełniany był również zapowiedziami ważnych wydarzeń, które mogłyby zainteresować turystów ze Skandynawii, a także informacjami dedykowanymi temu rynkowi, np. nowe połączenia komunikacyjne.
Natomiast profil na twitterze to 971 twittów oraz 557 użytkowników śledzących. Profil w I półroczu 2014 opierał się głownie na krótkich praktycznych informacjach o cenach, ofertach, wydarzeniach (np. ceny taksówek z lotniska, ceny biletów wstępu do Muzuem Zamkowego w Malborku, weekend za pół ceny, FETA), które pomagają efektywnie zwiedzić region pomorski. Profil dopełniają liczne zdjęcia regionu pomorskiego, co podkreśla atrakcyjności regionu pomorskiego.

Istotnym działaniem promocyjnym jest tzw. marketing szeptany, a w tym komunikacja z użytkownikami poprzez popularne i aktywne fora internetowe. Tego typu działania również podejmowane są na forach skandynawskich, gdzie regularnie umieszczane są wpisy o regionie pomorskich, ukazujące jego atrakcje oraz prezentujące oferty dedykowane skandynawskim turystom.
Komunikację z użytkownikami wspiera również blog http://gdansk-gdynia-sopot.se/, gdzie podejmowane są wątki atrakcyjne z punktu widzenia turysty skandynawskiego, a mianowicie zabiegi SPA, kulinaria, natura, atrakcje turystyczne, wydarzenia np.  najpiękniejsze baseny kąpielowe w północnej Polsce, spędź urlop w luksusowych domkach, zabiegi dla rąk i stóp w Gdańsku.

Powyższe zabiegi promocyjne wspierane są poprzez bezpośrednie działania z biurami podróży i indywidualnymi turystami ze Skandynawii oraz przewoźnikiem Stena Line, co pozwala w dużej mierze na pozyskanie nowych kontaktów i relacji.


Dzięki współpracy ze Stena Line PROT korzysta również z kanałów komunikacyjnych udostępnionych przez przewoźnika. Na początku maja wydany został 8 – stronnicowy dodatek do bezpłatnej gazety codziennej Commersen, dystrybuowanej na terenie południowej Szwecji http://www.e-pages.dk/karlshamn/278/ Tym samym zasięgiem informacyjnym objęty został region Blekinge czyli ponad 80 tys. mieszkań. Przekaz ukierunkowany został na wyeksponowanie takich ofert i miejsc, które wskazują, że region pomorski to nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się destynacja.

Uzupełnień działań promocyjnych jest także kolejne wydanie + 48 Magazine www.48magazine.com  – liefestyowego magazynu regionu, który dystrybuowany jest nie tylko na promach linii Stena Line, ale także w kawiarniach oraz innych miejscach znacznego natężenia ruchu w Karlskronie, Sztokholmie, Goteborgu, Malmo, a także sąsiedniej Kopenhadze oraz Oslo. Znaczna część nakładu została także rozesłana wraz z czerwcową prenumeratą popularnego szwedzkiego magazynu dla kobiet FEMINA bezpośrednio do mieszkań czytelniczek. Równolegle dostępna jest wersja elektroniczna magazynu dostosowana do wszystkich urządzeń mobilnych,  która szeroko wykorzystywana jest w prowadzonej przez PROT komunikacji marketingowej, a także którą pasażerowie promu Stena Line mogą za pośrednictwem bramki wifi zabrać na pokład. Wkrótce magazyn będzie również dostępny w formie aplikacji mobilnej przystosowanej  do wszystkich systemów operacyjnych.