Początek sezonu pod znakiem intensywnych wizyt studyjnych

14.04.2015

Szwecja, Chiny, Niemcy, Włochy, Austria, Wielka Brytania, Ukraina, Polska to rynki, które wraz z początkiem sezonu zaznaczą swoja obecność w Pomorskim.  Zainteresowani regionem są nie tylko dziennikarze, ekipy telewizyjne ale i touroperatorzy, którzy poszukują nowych inspiracji do swoich ofert.

Wczesny sezon bo już w marcu rozpoczęły wizyty studyjne z Wielkiej Brytanii, a w tym Business Traveller Magazine oraz SKY TV. Magazyn  jest liderem wśród mediów skierowanych do podróżnych biznesowych w Wielkiej Brytanii. Obecnie jest on dostępny jest na 11 rynkach: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Azja i Pacyfik, Chiny, Bliski Wschód, Afryka, Niemcy, Węgry, Polska, Rosja i Dania i na każdym wydawany w 60 000 egzemplarzy. Natomiast SKY TV z programem Soccer AM, który skierowany jest do miłośników piłki nożnej przyciąga każdorazowo 600 tys. widzów. Obie wizyty miały na celu prezentację oferty turystycznej regionu pomorskiego, w tym nowych inwestycji takich jak: Europejskie Centrum Solidarności, Stadion PGE ARENA w Gdańsku czy Infobox  i Centrum Designu wraz z Centrum Experyment w Gdyni.

Natomiast w kwietniu mieliśmy przyjemność gościć blogerkę z Finlandii, która zainteresowana ofertą pomorskiego na targach Matka 2015 w Helsinkach spędziła aktywnie, łącznie 3 dni w Gdańsku, Sopocie i Łebie. Blog routesandtrips.com odwiedzany jest miesięcznie przez około 1000 użytkowników, w 50 % odbiorcami są mieszkańcy Finlandii, natomiast pozostała część to czytelnicy europejscy. W większości są to kobiety w przedziale wiekowym 25-34 oraz 55–64. Blog podejmuje tematykę turystyczną, w tym zakwaterowanie, kulinaria oraz atrakcję.


Jednak intensywności dodał maj, w którym planowanych jest aż 7 wizyt studyjnych. Majówkę rozpocznie wizyta prywatnej stacji telewizyjnej TV 1+1 z Ukrainy, która obejmuje swoim zasięgiem 95% jej obszaru, z oglądalnością 18,3%. Obecna jest również w sieciach kablowych m.in. USA i Kanady. Telewizja planuje przygotować kilka tematycznych reportaży poświęconych m.in. turystyce medycznej, kulinarnej oraz miejsko-kulturalnej. Natomiast 04-07.05 to wizyta 4 stacji Centralnej Telewizji Chińskiej (CCTV), która jest "stacją eksportową", jej transmisje dostępne są zarówno w Chinach jak i na platformie amerykańskiej, europejskiej i azjatyckie. Wizyta skupi się na Gdańsku, który prezentowany będzie w zestawieniu z miastem chińskim w programie „City to City”. Natomiast we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem POT w Wiedniu w dniach 08-10.05 region pomorski odwiedzi grupa 14 touroperatorów z Austrii. W czasie wizyty zaprezentowane zostaną konkretne oferty Trójmiasta, w tym: prezentacja hoteli, wizyta w Dworze Artusa, ECSie, Centrum Hewelianum, Gdańskim Teatrze Szekspirowskim oraz Infobox. Pomorskie zaprezentuje się również kulinarnie, podczas wizyty dziennikarza z magazyny „Witaj w Podróży”, który w czasie 3-dniowego pobytu skupi się na wywiadach z szefami kuchni partnerów pomorskie prestige, a także lokalnymi producentami . Maj zakończy się pod hasłem lifestyle, a w tym wizyta znaczących mediów z Włoch (15-18.05), którą będzie dobrym wstępem promocyjnym przed tygodniem pomorskim realizowanym podczas wystawy światowej EXPO 2015 w Mediolanie. Kropkę nad „i” postawi Szwecja, a w tym wizyta blogerów lifestylowych 22-23.05 oraz mediów lifestylowych podczas Żeglarskiego Pucharu Trójmiasta (28-31.05).