Nowy pomysł na promocję Sopotu

22.02.2012

Tydzień Kultury, Tydzień Rodzinny i Tydzień Luksusu to pomysły na wiosenną promocję Sopotu. Podczas specjalnie przygotowanych przez branżę turystyczną akcji promocyjnych mieszkańcy i turyści liczyć mogą na zniżki w restauracjach, hotelach i atrakcyjne oferty pobytowe.

   Nie tylko w miesiącach wakacyjnych warto się wybrać do Sopotu. Ciekawie będzie można spędzić czas w kwietniu i co ważne skorzystać z okazyjnych cen. Promocyjne tygodnie rozpoczną się 4 kwietnia. To nowa inicjatywa Gminy Miasta Sopotu oraz Stowarzyszenia Turystycznego Sopot, która ma na celu wydłużenie sezonu turystycznego. Wiosenną promocje Sopotu rozpocznie Sopocki Tydzień Rodzinny zaplanowany w terminie od 04 do 11 kwietnia br. czyli trwający podczas Świąt Wielkanocnych. Hotele, pensjonaty oraz inne obiekty noclegowe przygotują specjalne pakiety pobytowe. Natomiast lokale gastronomiczne będą oferować specjalne karty menu, dania dla dzieci czy zniżki dla rodzin. Pozwoli to uatrakcyjnić pobyt świąteczny turystów w kurorcie i jak liczą organizatorzy, będzie motywem przyjazdu w tych dniach do Sopotu.

   Kolejna propozycja to Sopocki Tydzień Luksusu organizowany w dniach od 12 do 19 kwietnia tego roku. Akcja planowana jest głównie z myślą o mieszkańcach Trójmiasta i okolic. Ideą akcji jest to, aby ekskluzywne usługi, najdroższe dania w restauracjach czy zabiegi SPA można było kupić o połowę taniej.

   Natomiast Sopocki Tydzień Kulturalny realizowany w dniach od 20 do 27 kwietnia oparty jest głównie na dwóch wydarzeniach kulturalnych odbywających się w mieście. W hali Ergo Arena planowane są koncerty gwiazd: 22 kwietnia zaśpiewają Jose Carreras i Edyta Górniak, a następnego dnia odbędzie się koncert Michaela Bublé. Noclegi w promocyjnych cenach i inne usługi mają zachęcić osoby przyjeżdżające do Sopotu na koncerty do przedłużenia pobytu. Sopocki Tydzień Kulturalny będzie nawiązywał także do święta literatury czyli Światowego Dnia Książki obchodzonego 23 kwietnia. Jak mówi Agnieszka Rek, Naczelnik Wydziału Kultury Urzędu Miasta Sopotu, w ramach obchodów zorganizowane zostaną, między innymi akcja "Czy wiesz ile jest bibliotek w twoim mieście?" oraz spotkanie z Janiną Paradowską.

   - Liczymy, że obiekty kulturalne w tym tygodniu zaproponują odwiedzającym specjalne atrakcje i zniżki - dodaje Agnieszka Rek.

   Tydzień Kulturalny oraz Tydzień Rodzinny to oferta skierowana do osób z całej Polski, której celem jest uatrakcyjnienie i wydłużenie pobytu turystów w Sopocie. Z Tygodnia Luksusu skorzystać głównie mają mieszkańcy Pomorza. O tym czy przedsięwzięcie okaże się udane, w dużej mierze zależy od tego, ile i jakich okazyjnych propozycji przygotuje sopocka branża turystyczna.

   Zainteresowani przedsiębiorcy proszeni są o wypełnienie ankiety i deklaracji uczestnictwa w projekcie. Informacje pod numerem telefonu 58 521 38 60 lub e-mail dorota.sykut@um.sopot.pl

   - Nie ograniczamy liczby i rodzajów obiektów czy też formy rabatów- mówi Dorota Sykut koordynator projektu  -  Zależy nam, aby jak najwięcej obiektów z ciekawymi propozycjami przystąpiło do tworzenia wspólnej oferty kurortu. Gmina Miasta Sopotu i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot będą ją promować w Trójmieście, Warszawie, Bydgoszczy i Toruniu. Jeżeli kwietniowa akcja promocyjna będzie cieszyła się powodzeniem, pomysłodawcy chcą ją powtórzyć jesienią.

   Jednym z sukcesów projektu klastrowego w Sopocie jest stworzenie cyklicznie wydawanego kalendarza imprez (www.kalendarz.sopot.pl). Teraz planowane są kolejne działania: możliwość pakietowania sopockich ofert zawartych w kalendarzu i ich sprzedaży on - line. Sopocka firma Aktywator proponuje przystąpienie do innowacyjnego systemu tworzenia pakietów turystycznych, ich rezerwacji i sprzedaży przez Internet. Przedstawicielki firmy Aktywator będą indywidualnie kontaktowały się z zainteresowanymi obiektami w celu tworzenia wspólnych pakietów.

 - Inspiracją do podejmowania kolejnych działań był dla nas odzew z jakim się spotkaliśmy podczas organizacji Sopockiego Jarmarku Bożonarodzeniowego w ubiegłym roku  -  mówi Dorota Sykut.  -  Do akcji przyłączyło się 48 sopockich przedsiębiorców, którzy ufundowali 176 prezentów. To cieszy, że podejmowane przez Sopocką Inicjatywę Klastrową działania integrujące i edukujące sopocką branżę turystyczną przynoszą efekty.

   W związku z zakończeniem projektu "Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego - program wsparcia i rozwoju" w tym roku to Stowarzyszenie Turystyczne Sopot przejmuje funkcję pełnioną przez biuro projektu klastrowego. Podmioty, które do tej pory nie są członkami Stowarzyszenia, a chcą korzystać z działań klastrowych mogą wstąpić do Stowarzyszenia.

   Projekt pt. „Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego – program wsparcia i rozwoju” został opracowany przez Gminę Miasta Sopotu – lidera projektu i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot – partnera projektu. Uczestniczą w nim przedsiębiorstwa sektora turystycznego i gastronomicznego, organizacje branżowe oraz jednostki edukacyjno- badawcze oraz samorządowe. Ważne jest połączenie doświadczenia przedsiębiorców, wiedzy i badań jednostek edukacyjnych oraz wsparcia władz samorządowych. Udział w klastrze przynosi szereg korzyści: wpływa na obniżenie kosztu własnego biznesu i tworzenie lokalnych miejsc pracy, zapewnia dostęp do wiedzy, informacji, kapitału, pozwala poszerzać ofertę, daje możliwość nawiązania kontaktów osobistych.

Dodatkowych informacji udziela:
Dorota Sykut - Koordynator Projektu, Urząd Miasta Sopotu
tel. 601 475 980, e-mail: dorota.sykut@um.sopot.pl

Aktualne informacje na:
http://www.facebook.com/sopockiklasterturystyczny
http://twitter.com/SopockiKlaster