Gdańsk zwycięzcą portugalskiego festiwalu ART & TUR

05.11.2012

    Film promocyjny Gdańsk Convention Bureau "Gdansk & Region 4 in 1" otrzymał nagrodę za najlepszy scenariusz na Art & Tur - Międzynarodowym Festiwalu Filmów Turystycznych w Portugalii. Film prezentuje województwo pomorskie jako atrakcyjną destynację dla turystyki biznesowej z unikalną ofertą odwołującą się do wyróżników: bursztynu, morza, zamków gotyckich i Solidarności. Film jest zrealizowany w wersji dłuższej, złożonej z czterech tematycznych części oraz oddzielnych, minutowych spotów dla każdego produktu.

   Złoty Kogut za Najlepszy Scenariusz dla filmu z Gdańska to jedna z głównych nagród filmowego konkursu. Nagrodę w imieniu GCB odebrała reżyserka i autorka scenariusza, Alicja Kosicka z Inspiros Consulting Group. Filmy oceniało międzynarodowe jury z Portugalii, Hiszpanii, Francji, Niemiec i Polski złożone z ekspertów z różnych dziedzin: kina, dziennikarstwa, telewizji, turystyki i marketingu w tym między innymi: Juan Francisco Rivero, Fernando Santos, Fernando Faria Paulino, Michael Schoen, Eduardo Pinto, Ewa Kotus.

   "Wiele miast na świecie szuka filarów, na których może oprzeć swoje działania marketingowe. My jesteśmy o krok dalej. Promujemy Gdańsk i Region poprzez cztery produkty turystyki biznesowej: bursztyn, morze, zamki gotyckie i Solidarność. Na ich podstawie powstał również film promocyjny" - mówi Anna Górska, Prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej i Gdańsk Convention Bureau. "Jestem dumna z nagrody. To nie lada sukces i cieszę się, że nasze wysiłki znajdują uznanie na arenie międzynarodowej."

Filmy obejrzeć można na oficjalnym kanale Youtube Gdańsk Convention Bureau http://www.youtube.com/user/GdanskRegionCVB/featured

   Festiwal w portugalskim mieście Barcelos odbył się po raz piąty. Miejscowość znajdująca się 60 kilometrów od Porto słynie z kogutów (Gallo de Barcelos). Legenda o kogucie związana z pielgrzymem wędrującym do Santiago de Compostella jest popularna nie tylko w Barcelos. W całym kraju można znaleźć mnóstwo pamiątek z kogutem. W festiwalowym miasteczku znajduje się 25 pomników kogutów a także setki souvenirów zwiazanych z symbolem miasta i kraju. Tradycją jest, że laureaci festiwalu otrzymują statuetki kogutów, w zależności od kategorii różnej wielkości i w różnej kolorystyce. Te oryginalne nagrody, zwane również Turystycznymi Oscarami, są wykonane przez lokalnych twórców.

   "Filmy są ważnym narzędziem w marketingu terytorialnym. Rewolucja cyfrowa i rozwój nowych technologii stawiają nowe wyzwania w promocji krajów, regionów i miast. Dużo podróżuję i nigdze nie wyjeżdzam bez kamery." - mówi Alicja Kosicka, autorka scenariusza zwycięskiego filmu. "Obecnie relizuję kolejne projekty turystyczne. W najbliższym czasie planuję relizację etiudy dokumentalnej o mojej mamie."

   Film z wręczenia nagród podczas ART & TUR 2012 w Barcelos http://youtu.be/qS9l6Tz1OiU

   Grand Prix festiwalu ART & TUR 2012 otrzymał film Soulfood Serbia.W kilku kategoriach również inne polskie produkcje otrzymały nagrody: Wildlife in the Heart of Europe (1. miejsce w kategorii ekologia), Poland - Feel Invited (2. miejsce w kategorii turystyka aktywna i sport) oraz Toruń - Miasto Festiwali (2. miejsce w kategorii wydarzenia, targi i kongresy).

Dodatkowe informacje:
Anna Górska  tel 605 978 585 email: gorska@gdanskconvention.pl
Alicja Kosicka tel 606 260 777 email: alicja.kosicka@gmail.com
www.gdanskconvention.pl

 

O GDANSK CONVENTION BUREAU:

   Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży.

   Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie. Obecnie, jednym z najważniejszych projektów realizowanych przez Gdańsk Convention Bureau (GCB) jest kampania promocyjna "Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza". Projekt ten współfinansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP).