Finał szwedzkiego Reality Show „Mamma söker” w regionie pomorskim!

16.12.2014

W dniach 05-10.07.2014 region pomorski odwiedziła szwedzka telewizja TV3 nagrywająca  finałowy odcinek reality show „Mamma söker. Tematem przewodnim programu, który w Szwecji przyciąga kilkumilionową widownię jest poszukanie męża dla samotnej mamy. Pomorze wraz z kandydatami odwiedziła Susanne –mama trójki dzieci. Projekt realizowany jest we współpracy z Polskim Ośrodkiem Informacji Turystycznej w Sztokholmie, Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną oraz Stena Line.

Telewizja postanowiła wykorzystać szeroki wachlarz możliwości regionu pomorskiego, w tym Gdańska, Sopotu i Szymbarku do nakręcenia finałowych odcinków show. Podczas 6 - dniowego pobytu ekipa telewizyjna ukazała walory regionu poprzez piękne plaże, lokalne potrawy oraz atrakcje turystyczne. Pierwszego dnia odwiedziła Sopot skupiając się na molo i plaży, które zachwycają swym charakterem. Nie zabrakło też ujęć z barów, restauracji, które oferują pyszne, świeże ryby, gdyż jest to nieodłączny element pobytu nad Bałtykiem. Kolejne nagrania odbyły się w Szymbarku, gdzie motywem przewodnim stało się Centrum Edukacji i Promocji Regionu, a w tym Dom do Góry Nogami, który ucieszył całą rodzinę. W Gdańsku zdjęcia objęły romantyczne uliczki Głównego Miasta: ulicę Mariacką, Długie Pobrzeże i Długi Targ. Natomiast pobyt ekipy oraz kolacja finałowa odbyły się w Hotelu Gdańsk, który swoją niebywałą atmosferą dodał blasku całemu wyjazdowi.

Finałowy odcinek został emitowany w dniu 15.12.2014 o godz. 20.00 w szwedzkiej telewizji TV3, materiał jest dostępny na http://www.tv3play.se/program/ensam-mamma-soker. Narzędziem wspierającym promocję Pomorskiego w Szwecji jest blog Sten Line http://blogg.stenaline.se/polen/tv3s-ensam-mamma-soker-reser-till-polens-riviera/#.VI_uYnvfu4Y , na którym umieszczanie były również aktualne informację na temat realizacji programu „Mamma söker”.

Współpraca ze szwedzkimi mediami jest niezwykle istotna z punktu widzenia zwiększenia ruchu turystycznego ze Skandynawii. Zintegrowane działania promocyjne dopełniają dogodne połączenia komunikacyjne oraz wysoka jakość usług w Pomorskim, dzięki czemu w roku 2013 ruch przyjazdowy turystów ze Szwecji wzrósł w stosunku do roku 2012 aż o 10%.