Pomorskie w skandynawskich barwach

16.06.2014

Dogodne połączenia komunikacyjne, wysoka jakość usług, a także konkurencyjność cenowa sprawia, że region pomorski staje się coraz chętniej wybieranym miejscem wypoczynku północnych sąsiadów. Potwierdzają to również dane, których wynika, iż ruch przyjazdowy turystów ze Szwecji wzrósł w ubiegłym roku w stosunku do roku 2012 aż o 10 %, a z Norwegii ponad 15 % co przekładając na liczby pokazuje, iż Pomorze przyjęło w minionym roku ok 1 mln 700 tys. turystów z zagranicy.
Nie bez znaczenia dla dynamiki wzrostu są również intensywnie prowadzone już od kilku lat działania promocyjne na rynkach, z którymi region posiada bezpośrednie połączenia komunikacyjne. Współpraca z przewoźnikami nie tylko uspójnia komunikację marketingową ale również pozwala zwiększać zasięgi kampanii. Szerszą ekspansję na rynek szwedzki zapewnia kooperacja z przewoźnikiem promowym Stena Line, która w minionym roku na trasie Karlskrona – Gdynia - Karlskrona  przewiozł ponad pół miliona pasażerów. Komunikacja marketingowa opiera się na starannie wyselekcjonowanych tematach, wpisujących się w preferencje odbiorców, a optymalnie dobrane narzędzia pozwalają dotrzeć z informacją do odpowiednich grup odbiorców.
Przez cały rok PROT  korzysta z kanałów komunikacyjnych udostępnionych przez przewoźnika Stena Line, jak również prowadzi szereg zintegrowanych działań zorientowanych na odbiorcę indywidualnego. Na początku maja wydany został  dodatek do bezpłatnej gazety codziennej Commersen, dystrybuowanej na terenie południowej Szwecji: Link Tym samym zasięgiem informacyjnym objęty został region Blekinge czyli ponad 80 tys. mieszkań. Insert to 8- stronnicowa wkładka stanowiąca integralną część gazety.  Przekaz ukierunkowany został na wyeksponowanie takich ofert i miejsc, które jednoznacznie wskazują, iż Pomorskie to nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się destynacja.
Pomorskie przypomni o sobie Szwedom również na początku sierpnia w czasie odbywającego się w Karlskronie festiwalu muzycznego Karlskrona Skargardsfest. Region jako jedyny partner spoza Szwecji zaproszony został do aktywnego włączenia się w wydarzenie, ma stanowić tło i otoczenie eventu, co z jednej strony pozwoli na odświeżenie formuły imprezy i zwiększenie frekwencji ale z drugiej przyczyni się do pozycjonowania marki i rozpoznawalności. W organizację przestrzeni turystycznej zaangażowało się miasto Sopot oraz Stowarzyszenie Turystyczne Sopot. Specjalnie dla uczestników festiwalu partnerzy wspólnie zaaranżują dwie przestrzenie – dzienną ora  wieczorną, która dostępna będzie w czasie wieczornych koncertów muzycznych.
Uzupełnień tych działań jest także kolejne wydanie + 48 Magazine www.48magazine.com  – liefestyowego magazynu regionu, który dystrybuowany jest nie tylko na promach linii Stena Line, ale także w kawiarniach oraz innych miejscach znacznego natężenia ruchu w Karlskronie, Sztokholmie, Goteborgu, Malmo, a także sąsiedniej Kopenhadze oraz Oslo. Znaczna część nakładu zostanie także rozesłana wraz z czerwcową prenumeratą popularnego szwedzkiego magazynu dla kobiet FEMINA bezpośrednio do mieszkań czytelniczek. Równolegle dostępna jest wersja elektroniczna magazynu dostosowana do wszystkich urządzeń mobilnych,  która szeroko wykorzystywana jest w prowadzonej przez PROT komunikacji marketingowej, a także którą pasażerowie promu Stena Line będą mogli za pośrednictwem bramki wifi zabrać na pokład. Już niebawem magazyn również będzie dostępny jako aplikacja mobilna przystosowana  na wszystkie systemy operacyjne.