Pomorskie podbija promocyjnie rynek włoski

29.07.2015

Sezon 2015 obfituje w szereg działań promocyjnych Pomorskiego na rynku włoskim.

Zaczęło się tygodniem pomorskim (01-07.06) podczas światowej wystawy EXPO 2015 w Mediolanie, gdzie odwiedzający mieli okazję poprzez dedykowane włoskim turystom videoklipy poznać ofertę turystyczną regionu.  Jednak Włoscy odbiorcy nie tylko oglądali, ale też smakowali regionalnej kuchni poprzez specjalnie przygotowane degustacje. EXPO było również doskonałą okazją do pogłębienia kontaktów biznesowych.

Rozbudzenie zainteresowania regionem pomorskim w Mediolanie poskutkowało realizacją (16-18.06.2015) wizyty dla 9 touroperatorów z Włoch, podczas której odbiorcy mieli możliwość bezpośrednio przekonać się o potencjale regionu. W ramach 3-dniowego pobytu przedstawiona została oferta turystyczna i biznesowa poprzez obiekty kultury, atrakcje turystyczne, możliwości biznesowe bazy hotelowej. Touroperatorzy reprezentowali następujące biura podróży jak: Rialto Viaggi, Abaco Viaggi, Alma Travel, Effatta Tour, Sunsplash Travel, Aurora Viaggi, Planetario Viagg, Scene del Mondo, Boscolo Tour.


Region pomorski nie umknął uwadze również mediom włoskim, co przełożyło się na realizację 3 wizyt studyjnych. Pierwszą dla magazynu Nautica (25.07-01.08) – najważniejszego magazynu dot. żeglugi na rynku włoskim, podczas której poprzez mariny, sporty wodne, możliwości transportu morskiego oraz tematyczne muzea zaprezentowany został potencjał morski regionu. Natomiast na 22-25.08 zaplanowana została wizyta dziennikarzy lifestylowych  magazynu "Io Donna" (1 000 000 czytelników) oraz dziennika "Corriere della Sera" (ponad 400 000 nakładu). Wizyta obfitować będzie w spotkania z ciekawymi ludźmi a także ukaże  lifestylowy charakter Pomorskiego poprzez zielone bulwary, piaszczyste plaże zachęcające do długich spacerów, a także gwarne okolice sopockiego mola, modne kluby oraz filmowe i muzyczne festiwale niepozwalające o sobie zapomnieć.  Pomorskie w dniach 07-13.09 odwiedzi również reporterka jednego z najważniejszych programów telewizji RAI dot.turystyki - Falde di Kilimangiaro (2 000 000 oglądalności), gdzie z kamerą odwiedzi atrakcje turystyczne Gdańska, Sopotu, Gdyni oraz Kaszub.


Wszystkie działania promocyjne dedykowane rynkowi włoskiemu mają na celu umacnianie marki Pomorskie a takze wzrost inwestycji zagranicznych oraz zwiększenie ruchu turystycznego.