Plan działań promocyjnych w zakresie turystyki medycznej na rok 2016

02.03.2016

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna w bieżącym roku kontynuuje inicjatywy na rzecz popularyzacji i promocji usług zdrowotnych, medycznych oraz z zakresu wellness&spa. Bazując na materiale, który powstał przy okazji ubiegłorocznego workshopu Incoming Poland, jak również będąc w bieżącym kontakcie z Państwem, wkomponowujemy informacje dot. aktualnej ofert zdrowotnej i wypoczynkowej w naszej codziennej działalności. Początek roku był okazją do bezpośredniego zaprezentowania potencjału regionu podczas targów turystycznych w Helsinkach, Dublinie i Oslo, w tym ostatnim mieście poza stoiskiem wystawienniczym, wzięliśmy udział w rozmowach stolikowych z przedstawicielami Skandynawskich touroperatorów oraz w prezentacji jaką przygotowało Miasto Sopot.

Planujemy kolejne działania na rzecz pozyskiwania partnerów biznesowych, którzy są zainteresowani organizacją podróży do Polski. Już dziś możemy potwierdzić termin kolejnej edycji bezpośrednich spotkań z zagranicznymi touroperatorami. Tegoroczna edycja workshopu INcoming Poland odbędzie się w Gdańsku na terenie Amber Expo w dniu 25 października. Czynimy starania aby zaprosić na to spotkanie jak najszerszą grupę partnerów reprezentujących priorytetowe rynki oraz specjalizacje również z obszaru turystyki medycznej i zdrowotnej. W tym celu aktywnie działamy na rynkach zagranicznych w zakresie nawiązywania relacji z właściwymi partnerami. Z ważnych najbliższych wydarzeń pragniemy nadmienić:

- obecność i zaplanowane spotkania przedstawiciela PROT podczas targów ITB w Berlinie w dniach 9-10 marca;
- prezentację oferty regionu pomorskiego dla grupy wyselekcjonowanych belgijskich touroperatorów, specjalizujących się w wyjazdach spa&wellness – Bruksela 15 marca (przy współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej);
- udział w City Fair w Londynie – workshopie organizowanym przez stowarzyszenie ETOA – 20-21 czerwca;
- kampanię informacyjno-promocyjną na rynku norweskim m.in. współpraca z bloggerami, dystrybucja norweskojęzycznej wersji +48magazine, promocja na portalu Polen.travel/no (przy współpracy z ZOPOT w Sztokholmie) – marzec-grudzień.

Przy współpracy z Zagranicznymi Ośrodkami Polskiej Organizacji Turystycznej planujemy również realizację wizyt studyjnych podczas których będziemy mogli bezpośrednio zaprezentować wybrane obiekty z naszego regionu.

Kontynuujemy działalność i pozycjonowanie wizerunkowego portalu www.pomorskie-prestige.eu wraz z kanałem społecznościowym, jak również planujemy w najbliższy dwóch miesiącach wydzielenie dedykowanej sekcji poświęconej obiektom i ofertom usług zdrowotnych i medycznych na portalu www.pomorskie.travel W pierwszym etapie w 3 wersjach językowych (polskiej, angielskiej i rosyjskiej), a docelowo w pozostałych językach obsługiwanych przez portal (niemiecki, hiszpański, francuski).

Monitorujemy również pracę PARP oraz POT nad pracami przy programie promocji usług prozdrowotnych w latach 2016-2019, mamy nadzieję, w najbliższym czasie w Warszawie planowane jest spotkanie informacyjne, które będzie okazją do konsultacji założeń proponowanych w programie. Wśród rynków objętych programem mają się pojawić takie kraje jak Rosja, Ukraina i Norwegia W momencie gdy poznamy szczegóły programu, nie wykluczamy, że jeszcze jesienią tego roku zaproponujemy konkretne działania na wskazanych rynkach wschodnich.

W przypadku pytań lub konieczności udzielenia szczegółowych informacji w zakresie działań w obszarze promocji usług medycznych i zdrowotnych prosimy o kontakt z pracownikami bura PROT:

Magdalena Węgrowicz – tel. 58 732 70 48 m.wegrowicz@prot.gda.pl
Łukasz Magrian – tel. 500 378 582 l.magrian@prot.gda.pl