5 miesięcy efektywnej pracy Pomorskiego Centrum Informacji Turystycznej

05.11.2012

Uruchamiając Pomorskie Centrum Informacji Turystycznej nikt nie spodziewał się, że w zaledwie kilka tygodni stanie się jednym z jaśniejszych punktów przestrzeni miejskiej Gdańska. Obiekt ten po wielu latach odzyskał dawny blask wzbudzając niesamowite zainteresowanie nie tylko wśród turystów, ale także mieszkańców.

Początkowo średnia liczba odwiedzających centrum oscylowała w granicach 120 osób dziennie, jednak w bardzo szybkim czasie wzrosła do ok. 500 osób, osiągając w miesiącach letnich rekordowe wskaźniki nawet 700 osób.

   Przełomowym momentem, ale i sprawdzianem funkcjonowania PCIT, były niewątpliwie Mistrzostwa UEFA Euro 2012. Kibice z Włoch, Hiszpanii, Irlandii, a także Chorwacji obsługiwani byli w swoich ojczystych językach, co spotkało się z pozytywnym odbiorem nie tylko samego Centrum, ale całego regionu pomorskiego. Poza żywym zainteresowaniem futbolem poszukiwano także konkretnych informacji na temat ofert i atrakcji zlokalizowanych poza Gdańskiem. Pomorskie Centrum IT to miejsce, w którym turyści nie tylko uzyskają odpowiedź na wszystkie swoje pytania czy wątpliwości, ale także znajdą inspiracje do dalszych podróży po regionie. Informatorzy turystyczni swoją wiedzą, fachowym podejściem, ale i życzliwością zaskarbili sobie sympatię turystów, którzy polecają PCIT jako rzetelne i profesjonalne miejsce obsługi podróżnych.

   Misją funkcjonowania PCIT jest aby obiekt ten służył nie tylko turystom, ale i mieszkańcom. Operatorzy PCIT dokładają starań, aby stworzyć tu tętniącą życiem strefę turystyczną. 1 czerwca w ramach Dnia Dziecka zorganizowano także Dzień Otwarty, w ramach którego udostępniono do zwiedzania wszystkie kondygnacje Bramy Wyżynnej oraz przygotowano szereg atrakcji dla najmłodszych.

   W czasie pięciu miesięcy funkcjonowania Centrum zebranych zostało wiele cennych doświadczeń, które pozwolą na jeszcze sprawniejsze zarządzanie obiektem. Na bieżąco prowadzone są statystyki odwiedzin, które wskazują, iż od początku funkcjonowania obiektu już prawie 50 tys. gości uzyskało pożądaną informację. Bardzo duża waga przywiązywana jest do jakości i standardu obsługi, informatorzy są niezwykle wyczuleni na potrzeby klientów, niekiedy ich pomoc wykracza poza podstawowy zakres obowiązków.

   PCIT nie tylko ma być wizytówka regionu, ale także przykładem dla innych lokalnych centrów. To spore wyzwanie, ponieważ w regionie funkcjonuje aż 11 obiektów, które pozytywnie przeszły proces certyfikacji wg. zasad Polskiej Organizacji Turystycznej. Jednak taka wewnętrzna „rywalizacja” jest dobra i motywuje do trzymania poziomu jakości, a także rozwijania dodatkowych funkcji. Wszystko zależy od podejścia i kreatywności podmiotów zarządzających takimi obiektami.